ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTEMİZDE “NE KADAR BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİZ” “BİR TÜKETİCİ OLARAK YASAL HAKLARIMIZI NE KADAR BİLİYORUZ” TEMASI İLE PANELLERİMİZİ SÜRDÜRMEKTEYİZ

07 Temmuz 2025
  • “Ne Kadar Bilinçli Bir Tüketiciyiz” “Bir Tüketici Olarak Yasal Haklarımızı Ne Kadar Biliyoruz” Teması ile Panellerimizi Sürdürmekteyiz. Bu kapsamda Ondokuz Mayıs Üniversitesi Turizm Fakültesinde Panelde öğrencilerimiz ile bir araya geldik.
  • Panelde; “Ne Kadar Bilinçli Bir Tüketiciyiz”, “Bir Tüketici olarak Yasal Haklarımızı Ne Kadar Biliyoruz” teması adı altında özellikle öğrencilerimizin günlük hayatlarında sık sık karşılaştıkları sorunlar ve mağdur edildikleri alanlar üzerinde yoğunlaşmaktayız.
  • Bu kapsamda Bakanlığımız, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğümüzün Faaliyetleri ile ilgili Bakanlık Tanıtım Videosu, Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru, Yenilenmiş Ürün Sistemi ve Satışı, İş Yeri Dışında Satışlar, Kapıdan Satışlar, Satış Sonrası Hizmetler, Yiyecek İçecek Sektöründe Servis Ücreti-Kuver Ücreti Alınıp Alınamayacağı, İleti Yönetim Sistemi (İYS), Servis Bilgi Sistemi (SERBİS), Yerli Malı Kullanımı, Geri Dönüştürülebilir Atıkların Ayrıştırılması, Satın Aldığı Malın Fişini veya Faturasını Alma, İnternet Üzerinden Alış-Verişlerde Güven Damgası Logosunun Bulunup bulunmadığı ve Dolandırıcılığa Karşı Dikkat Edilmesi Gereken Hususular,  HKS Mobil Uygulama, Kredi Kartı ile Alış-Verişlerde komisyon veya benzeri bir isim altında ilave bir ücret Alınıp Alınamayacağı, Yiyecek-İçecek Sektörlerinin Önünde ve Masalarda Fiyat Listesi Bulundurulması Zorunluluğu gibi konularda öğrencilerimize bilgilendirmelerde bulunuldu.